Sytuacja związana z zagrożeniem COVID-19 tylko potwierdziła, jak ważne jest korzystanie z osiągnięć techniki co redukowało ryzyko zakażenia. W dobie pandemii wizyty w placówkach medycznych zalecane były wyłącznie w pilnych, uzasadnionych przypadkach po wcześniej telefonicznej konsultacji z lekarzem. W obecnej chwili możemy nadal większość spraw z powodzeniem załatwić bez wychodzenia z domu, korzystając z Internetowego Konta Pacjenta (IKP).
To system dający możliwość wglądu do historii medycznej za pośrednictwem internetu.
W tym celu należy zalogować się na stronie https://pacjent.gov.pl/ poprzez profil zaufany. Pacjenci nieposiadający profilu zaufanego, mogą go założyć online, korzystając z bankowości elektronicznej. Drugą możliwością jest zarejestrowanie się na stronie https://pz.gov.pl/ i potwierdzenie profilu zaufanego w dowolnej placówce oznaczonej znakiem profilu zaufanego.
Po zalogowaniu do IKP należy uzupełnić aktualny numer telefonu oraz adres e-mail.
Dzięki IKP możemy ograniczyć nasze wizyty w placówkach medycznych. Po zalogowaniu do systemu można mieć dostęp m.in. do:
Po zalogowaniu do Internetowego Konta Pacjenta zyskujemy również możliwość wglądu do informacji na temat wysokości składki płaconej na ubezpieczenie zdrowotne oraz wysokości refundacji zrealizowanych recept i kupionych produktów medycznych w ramach NFZ. Co istotne, system daje również możliwość upoważnienia wybranej osoby do odbioru dokumentacji medycznej.
Po założeniu konta otrzymasz e-receptę podaną przez Ciebie formą przekazu elektronicznego (SMS/e-mail) , możesz je zrealizować w dowolnej aptece, nie tracąc refundacji. Bez wizyty w gabinecie istnieje możliwość ubiegania się o wystawienie kolejnej recepty na choroby przewlekłe, po wcześniejszym kontakcie z lekarzem.
PRZYPOMINAMY, ŻE NIEBAWEM KODY DO E-RECEPT BĘDĄ PRZESYŁANE TYLKO ZA POŚREDNICTWEM IKP! PACJENCI, KTÓRZY NIE POSIADAJĄ IKP-NIE DOSTANĄ POWIADOMIEŃ SMS.